گرفتن کارشناس 3 نفره توسط متهم بعد از نقض رای بدوی


سلام و خسته نباشید ..

من شاکی یک پرونده در تعزیرات حکومتی هستم ، که با نظر کارشناس دادگستری (حدود 8 ماه پیش) مبلغ حدود 40 میلیون تومان گرانفروشی و تقلب تشخیص داده شد ، و رییس شعبه بدوی (با احتمال تبانی با متهم) رای بی ارتباطی صادر و ضمن لحاظ کردن 40 میلیون ضرر من ، «برای متهم قرار منع تعقیب داده بود!» که به خاطر منع تعقیبی که داده بود، تجدید نظر خواستم و شعبه تجدید نظر ، «رای منع تعقیب را نقض کرده و با قرار بررسی مجدد به شعبه بدوی فرستاده است» ، که رییس شعبه بدوی با احضار من و متشاکی، به متشاکی رسما پیشنهاد کرد که : « تقاضای کارشناس 3 نفره دادگستری بدهید تا شاید اتهامات تقلب و ... از شما برداشته شود! » و آنها هم نامه درخواست کارشناس 3 نفره نوشتند و به رییس شعبه دادند!

حال سوال من از شما بزرگوار این است که با توجه به گذشت بیش از 8 ماه از نظر کارشناس دادگستری اول به نفع من و عدم اعتراض متشاکی به آن نظریه تا قبل از نقض رای در هیئت تجدیدنظر، و نیز با توجه به اینکه رییس شعبه بدوی، صراحتا در انشای رای بدوی، عنوان کرده بود که : «متشاکی نظر کارشناس دادگستری (اولی) را پذیرفته است» ! آیا درخواست کارشناس 3 نفره توسط متهم، در این حالت، و بعد از نقض رای بدوی ، وجاهت قانونی دارد یا خیر ؟

و در صورت غیر قانونی بودن ، من اعتراضم را باید الان و قبل از شروع روال اداری تعیین هیئت کارشناسی توسط دادگاه انجام دهم ؟ و یا میتوانم حتی بعد از صدور نظریه کارشناس 3 نفره جدید ، لایحه اعتراضی بدهم و به این کار غیر قانونی دادگاه اعتراض کنم ؟ و این اعتراض باید به کجا انجام شود ؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: موارد متفرقه
2 پاسخ
2,901 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۲۳:۳۶