راهنمایی در مورد دریافت نفقه


پدر اینجانب 4 سال قبل در پی مشاجره ‌ی شدید خانوداگی و به دنبال درگیری و اختلاف نظر‌های سابقه دار با مادرم و سایر اعضای خانواده (من و خواهران و بردارانم) منزل را ترک کرده و در محل دیگری اقامت دارد. و در طول این مدت ارتباط ما با وی بسیار اندک بوده است

من و خواهرم نزد مادرم و در خانه‌ی مادرم اقامت داریم و تامین بخش عمده‌ی هزینه‌های زندگی ما از آن زمان بر عهده‌ی برادرم بوده و بخشی نیز از محل درآمد‌های شخصی خودمان تامین شده است(لازم به ذکر است که پیش از بروز این مساله نیز تمام خانوده در همین مکان اقامت داشتیم و پدرم بعد از مشاجره منزل را ترک کردند)

در طول این مدت به جز مبلغ اندکی که گاها برای تامین شهریه دانشگاه از پدرم دریافت کردیم (مبلغی جمعا حدود یک میلیون تومان بدون وجود رسید دریافت و ...) و مبلغی که از یارانه‌های پرداختی دولت به عنوان سهم‌مان دریافت کردیم، هیچ نوع وجهی از طرف ایشان به من (دختر-مجرد-27 ساله) و خواهرم (دختر -مجرد -24 ساله) و مادرم پرداخت نشده است، و چنانچه اشاره شد تامین هزینه‌های زندگی ما از محل دیگری بوده است.
شایان ذکر است که پدرم شاغل و دارای درآمد و اتوموبیل شخصی است.
مدتی هم هست که بدون اطلاع مادرم اقدام به ازدواج موقت کرده اند

سوالی که دارم این است که آیا با وجود این شرایط در صورت طرح دعوی طلاق آیا مادرم می‌تواند طلاق بگیرد؟
مهریه وی معادل 100 هزار تومان است و عقد نیز در سال 1358 صورت گرفته، آیا می‌تواند معادل مهریه خود به نرخ فعلی را دریافت کند؟
آیا من و خواهرم می‌توانیم برای دریافت نفقه برای این مدت چهار سال و دریافت نفقه خود تا زمان ازدواج علیه ایشاان طرح دعوی کنیم؟
آیا مادرم می‌تواند برای دریافت نفقه خود در این مدت چهار سال از ایشان طرح دعوی کند؟

با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
2 پاسخ
3,103 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۱/۰۸/۲۰ ۱۵:۵۵:۵۳